ARGUMENT - wypowiedź odpowiadająca na pytanie "Dlaczego należy coś zrobić?", uzasadniająca "Dlaczego warto podjąć jakąś decyzję?", "Dlaczego warto dokonać jakiegoś wyboru?".
Argument handlowy można budować:
- językiem cech np. "Warto zdecydować się na te soczewki, gdyż są silikonowo-hydrożelowe"
- językiem zalet np. "Warto zdecydować się na te soczewki, gdyż są silikonowo-hydrożelowe [cecha]. Materiał ten zapewnia dopływ do oka dużej ilości tlenu, czyli są bezpieczne dla oczu [zaleta]."
- językiem korzyści np. "Warto zdecydować się na te soczewki, gdyż są silikonowo-hydrożelowe [cecha]. Materiał ten zapewnia dopływ do oka dużej ilości tlenu [zaleta], co oznacza dla Pana zdrowie, komfort noszenia przez cały dzień oraz białe oczy bez podrażnień [korzyść]. Prawidłowe dotlenienie oczu pozwoli Panu również uniknąć poczucia ich zmęczenia [korzyść]. Pana oczy będą czuły komfort przez cały czas ich używania [korzyść]."
Argument można również zbudować w oparciu o Zasadę Dowodu Społecznego (automatyzm umysłu), np.:
"Warto zdecydować się na te soczewki, gdyż są one przez użytkowników najczęściej wybierane. Kiedy klienci dokonują wyboru między soczewkami i rozumieją różnicę między nimi, zazwyczaj wybierają właśnie soczewki silikonowo-hydrożelowe, jako bezpieczniejsze dla oczu i bardziej wygodne."